Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013

2ήμερη εκδρομή του Γυμνασίου Αθικίων στα Καλάβρυτα

Οι μαθητές του Γυμνασίου Αθικίων με τη συνοδεία του διευθυντή Εμμανουήλ Παπαχριστοδούλου και των καθηγητών Δημητρίου Μαρδίκη, Γεωργίας Ρουμελιώτη, Βασιλικής Δακίδη και Χρήστου Καραγιάννη πραγματοποίησαν 2ήμερη εκδρομή στα Καλάβρυτα στις 22 και 23 Φεβρουαρίου 2013.
 Δεν χωρά αμφιβολία πως οι σχολικές εξορμήσεις είναι από τις πιο έντονες αναμνήσεις στο λεύκωμα της μαθητικής ζωής, βιώματα με τα οποία παραμένουμε «ες αεί» «προικισμένοι».
Το λεωφορείο από το Alkyonis Travel με οδηγό τον κ. Παναγιώτη Παππαδά ξεκίνησε από το Πνευματικό Κέντρο Αθικίων στις 07.00 π.μ. με προορισμό το Διακοπτό.
Στις 08.45 επιβιβαστήκαμε στο τραίνο του οδοντωτού σιδηρόδρομου για να διανύσουμε τη διαδρομή από το Διακοπτό στα Καλάβρυτα μέσα από το φαράγγι του Βουραϊκού ποταμού και απολαύσαμε την απαράμιλλη φυσική ομορφιά σε όλο της το μεγαλείο μέσα από την ποικιλία και τον πλούτο των ερεθισμάτων.
Μόλις φθάσαμε στα Καλάβρυτα επισκεφτήκαμε το Μουσείο Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος. Η υπεύθυνη του Μουσείου μας έκανε μια σύντομη ιστορική αναδρομή στον τρόπο ζωής των κατοίκων κατά την περίοδο της Κατοχής, στα γεγονότα της 13ης Δεκεμβρίου 1943 με επίλογο το ολοκαύτωμα των Καλαβρυτινών από τους Γερμανούς. Τα υπάρχοντα του Μουσείου, τα οποία ήταν άριστα διατηρημένα, έκαναν εντύπωση στους μαθητές και τους καθηγητές. Μετά από μια σύντομη ξενάγηση στο χώρο του Μουσείου οι μαθητές έφυγαν συγκινημένοι.
Κατόπιν κατευθυνθήκαμε στο λόφο του Ολοκαυτώματος των Καλαβρυτινών από τους Γερμανούς. Και μόνο η σκέψη της θηριωδίας που συνέβη εκεί μας προκάλεσε ιδιαίτερη συγκίνηση και δέος. Πατούσαμε στο χώμα όπου μερικά χρόνια νωρίτερα «το αίμα κυλούσε σαν χείμαρρος»… Κάπου εκεί τα λόγια περιττεύουν…
Επόμενος προορισμός ήταν το μοναστήρι της Αγίας Λαύρας, όπου είχαμε την ευκαιρία να σταθούμε κάτω από τον ιστορικό πλάτανο, όπου είχαν συγκεντρωθεί τα πρωτοπαλίκαρα του Γένους και κήρυξαν τον Αγώνα, ενώ είδαμε από κοντά και το φημισμένο λάβαρο της Επανάστασης και τα ιερά κειμήλια που είναι αποθησαυρισμένα σ’ αυτήν..
Αφού φάγαμε σε ταβέρνα στο χωριό Σκεπαστό επιστρέψαμε στα Καλάβρυτα και καταλύσαμε στο AHILION HOTEL.

Η επόμενη ημέρα προμηνυόταν εξίσου υπέροχη. Επισκεφτήκαμε το Σπηλαίο των Λιμνών, που είναι ένα σπάνιο δημιούργημα της φύσης, αφού εκτός από τους λαβυρινθώδεις διαδρόμους, τις μυστηριώδεις στοές και τους παράξενους σταλακτιτικούς σχηματισμούς έχει κάτι το αποκλειστικά δικό του, που δεν υπάρχει σε άλλα γνωστά σπήλαια. Είναι οι αλλεπάλληλες κλιμακωτές - και μάλιστα σε τρεις ορόφους - λίμνες του, που το καθιστούν μοναδικό στο είδος του στον κόσμο.

Τελευταίος προορισμός ήταν το χιονοδρομικό κέντρο των Καλαβρύτων για να γνωρίσουμε εναλλακτικές αθλητικές δραστηριότητες όπως το χειμερινό σκι, που καλλιεργεί ένα κλίμα αθλητισμού και αναψυχής. Το τοπίο ήταν εντυπωσιακό με πολύ χιόνι.

Η ώρα έφθασε 14.00 και επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο για το γυρισμό μας στα Αθίκια. Όταν φθάσαμε στο Μέγα Σπήλαιο σταματήσαμε στο GRAND CHALET για φαγητό όπου οι μαθητές ξεφάντωσαν με άπλετο χορό και κέφι.

Κατόπιν με στάση μιας ώρας στο Ξυλόκαστρο και γεμάτοι εμπειρίες, καινούριες εικόνες και μέρη χαραγμένα στο μυαλό τους, οι μαθητές του Γυμνασίου επέστρεψαν στα Αθίκια γεμάτοι από ευχάριστα συναισθήματα και γνώσεις.

Δίχως αμφιβολία, λοιπόν, η εκδρομή αυτή θα αποτελεί «συνοδοιπόρο» για πάντα, ερμητικά κλεισμένη στην «κιβωτό» της μνήμης για μια ολόκληρη ζωή…

γράφτηκε από τον Δ/ντη του Γυμνασίου Αθικίων Εμμανουήλ Παπαχριστοδούλου.